Implementasi Etika Pemasaran Syariah pada Bank Syariah Indonesia (BSI) KC S Parman 2 Kota Bengkulu

Hanisa Febianti, Desi Isnaini, Aan Shar

Abstract


Entrepreneurs expect profits from every sales movement. Islam sees profit not in the amount of profit obtained, but also in receiving Allah's favor and pleasure. Sharia promotional morals are standards that display standards that carry out promotional obligations in sharia. The purpose of this idea is to find out how to implement Islamic marketing ethics at Bank Syariah Indonesia KC S Parman 2 in the city of Bengkulu. This question is based on subjective case thinking about the use of field investigation strategies. Important information and additional information are used as sources of information. The information gathering method used in this consideration is through interviews, perceptions and documentation. From the results of this thinking, it can be concluded that the implementation of Islamic preaching morals by Bank Syariah Indonesia KC S. Parma 2 Bengkulu is very good, as evidenced by representatives who behave naturally, serve customers well and run well and full of affection. and act seriously.


Keywords


Implementation, Ethics, Sharia Marketing and Indonesian Sharia Bank

Full Text:

PDF

References


Abdul Hamid, Muhammad Kamal Zubair. 2019, Implementasi Etika Islam Dalam Pemasaran Produk Bank Syariah.” Jurnal Balanca (IAIN Parepare), 1(1)

Andrianto, and M. Anang Firmansyah. 2019, Manajemen Bank Syariah (Implementasi Teori dan Praktek). Cetakn ke. Surabaya: CV. Penerbit Qiara Media

Apriani, Hafifah. 2021, Pengaruh Bauran Pemasaran Dan Mobile Banking Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BSI KCP Sukaramai Medan. Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara

Dhika Amalia Kurniawan, Muhammad Zaenal Abidin. 2018, Pengantar Pemasaran Islam (Konsep, Etika, Strategi Dan Implementasi). Universitas Darussalam Gontor

Hamdani, Hafiidh. 2021, Tinjauan Etika Bisnis Islam Terhadap Pelaksanaan Perdagangan Oleh Pedagang Muslim Di Wisata Religi Cheng Hoo Pandaan. Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya

Herlina, Ellin, and Nurul Hakiki. 2020, Etika Pemasaran Batik Perspektif Islam Studi Kasus Cv. Hafiyan Desa Trusmi Kulon Kabupaten Cirebon. Jurnal Ekonomi dan Manajemen (STIE Cirebon), 15(2)

Hidayat, Rahmat, and Muhammad Rifai. 2018, Etika Manajemen Persfektif Islam. Medan: Lembaga Peduli Pengembangan Pendidikan Indonesia (LPPPI)

Kartajaya, Hermawan, and Muhammad Syakir Sula. 2006, Syariah Marketing. Cetakan Ke. Bandung: PT. Mirzan Pustaka

Lutfiatul Hilmiyah. 2020, Analisis Etika Pemasaran Islam Dalam Meningkatkan Trasaksi Produk Simpanan Di Koperasi Simpan Pinjam Dan Pembiayaan Syariah (KSPPS) Muamalah Berkah Sejahtera Surabaya. Universitas Islam Negeri Sunan Ampel,

Nasuha, Moh. 2017, Islamic Marketing. Jepara: Lingkar Media

Nikensari, Sri Indah. 2012, Perbankan Syariah. Cetakan ke. Semarang: PT. Pustaka Rizki Putra

Novrianda, Herry, Aan Shar, and Debby Arisandi. 2021, Pengembangan Orientasi Pasar Dan Orientasi Kewirausahaan Terhadap Kinerja Pemasaran Usaha Kecil dan Menengah (UKM) di Provinsi Bengkulu. Al-Intaj Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 7(1)

Nugroho Arissetyanto dan Arijanto Agus. 2015, Etika Bisnis. Cetakan Pe. Bogor: IPB Press

Pujaastawa, Ida Bagus GDE. 2016, Teknik Wawancara Dan Observasi Untuk Pengumpulan Bahan Informasi. Bali: Universitas Udayana

Putra, Purnama, and Wiwik Hasbiyah. 2018, Teori Dan Praktik Pemasaran Syariah. Cetakan Pe. Depok: PT RajaGrafindo Persada

Rahma, Tri Inda Fadhila. 2019, Perbankan Syariah I. Medan: Universitas Sumatera Utara

Rahmadi. 2011, Pengantar Metodologi Penelitian. Banjarmasin: Antasari Press

Ratna Purnama Sari, Ahmad Mulyadi Kosim, Sayud Arif. 2018, Pengaruh Etika Pemasaran Islam Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Syariah. Al-Infaq: Jurnal Ekonomi Islam (Universitas Ibn Khaldun Bogor), 9(2).

Rudy Haryanto. 2021, Manajemen Pemasaran Bank Syariah (Teori Dan Praktik). Jawa Timur: Duta Media Publishing

Rusby, Zulkifli. 2017, Manajemen Perbankan Syariah. Riau: Pusat Kajian Pendidikan Islam UIR

Sari Nilam. 2012, Manajemen Marketing (Pemasaran) Produk Jasa Keuangan Perbankan Dalam Perspektif Islam. Media Syari’ah (IAIN Ar-Raniry Darussalam Aceh), 4(2)

Wardah Fathiyah. 2021, Penerapan Etika Pemasaran Islam Pada Lembaga Amil Zakat Yayasan Amal Sosial Ash Shohwah (LAZ YASA Malang). Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim

Widati, Arum. 2020, Analisa Etika Pemasaran Syariah Pada BMT Mitra Muamalah Jepara. Universitas Islam Nahdlatul Ulama

Zamzam, Fakhry, and Havis Aravik. 2020, Etika Bisnis Islam Seni Berbisnis Keberkahan. Cetakan Pe. Yogyakarta: Deepublish




DOI: http://dx.doi.org/10.33087/ekonomis.v7i2.1298

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Ekonomis: Journal of Economics and Business Published by Lembaga Penelitian dan Pengabdian kepada Masyarakat
Adress: LPPM Universitas Batanghari, Jl.Slamet Ryadi, Broni-Jambi, Kec.Telanaipura, Kodepos: 36122, email: ekonomis.unbari@gmail.com, Phone: 0741-670700


Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.