Effect of Self Efficacy, Subjective Norms, and Level of Education on Student Entrepreneurship Interest

Nadya Dwi Kusumaningtyas, Kusuma Chandra, Selamet Hartanto

Abstract


This research aims to examine the effect of self efficacy, subjective norms, and level of education on entrepreneurial interest. This research took a sample of students in cirebon. The sampling technique used in this study was sampling through purposeful sampling. The sample in this study amounted to 90 students who live in cirebon. In this study using multiple regression analysis techniques and data processed using the spss program. The results of this study are self efficacy has a positive effect on entrepreneurial interest has a negative effect on entrepreneurial interest.


Keywords


entrepreneurship interest; level of education; self efficacy; subjective norms.

Full Text:

PDF

References


Adi, F., Sumarwan, U., & Fahmi, I. 2017. Pengaruh Faktor Sikap, Norma Subjektif, Demografi, Sosioekonomi serta Literasi Keuangan Syariah dan Konvensional Terhadap Minat Berwirausaha pada Mahasiswa. Faktor yang Memengaruhi Minat Berwirausaha, 5(1), 1–20.

Farikhoh, Ilmi. 2020. Jurusan Pendidikan Ekonomi Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Semarang 2020. 1–88.

Handaru, Agung W., Widya Parimita, Adzhani Achmad, and Chitra Nandiswara. 2014. Mahasiswa Magister Management (Kajian Empiris Pada Sebuah Universitas Negeri di Jakarta), Jurnal Universitas Paramadina 11(2), 1046–1061.

Lestari, Yunia Puji. 2019. Pengaruh Self Efficacy Sebagai Mediasi Dari Pendidikan Kewirausahaan Dan Lingkungan Keluarga Terhadap Minat Berwirausaha (Studi Kasus Pada Siswa Kelas XI Jurusan Akuntansi Dan Keuangan Lembaga SMK Negeri 1 Pati Tahun Ajaran 2018/2019).

Maharani, Antyanadea, Widarko Agus, Khalikussabir. 2017. Pengaruh Pendidikan Kewirausahaan, Motivasi Berprestasi, dan Status Sosial Ekonomi Orang Tua Terhadap Minat Berwirausaha dengan Self Efficacy Sebagai Variabel Intervening. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Unisma 4(1), 88–100.

Nuryanto, U. W., Mz, M. D., Sutawijaya, A. H., & Salury, A. B. 2019. Analisis Pengaruh Sikap, Norma Subjektif, Efikasi Diri dan Kecerdasan Emosi Terhadap Minat Wirausaha UMKM di Kabupaten Serang, 1, 1–10.

Sintya, Ni Made. 2019. Pengaruh Motivasi, Efikasi Diri, Ekspektasi Pendapatan, Lingkungan Keluarga, Dan Pendidikan Kewirausahaan Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa Jurusan Akuntansi Di Universitas Mahasaraswati Denpasar. Jurnal Sains,Akuntansi dan Manajemen 1(1), 1–44.

Wardani, D. K., & Woli, S. G. 2021. Pengaruh Budaya Bisnis Masyarakat, Literasi Keuangan, Self Efficacy, dan Lingkungan Keluarga Terhadap Minat Berwirausaha Masyarakat di Kota Yogyakarta. Jurnal Akuntansi, 9(1), 1–14.

Wedayanti, N. P. A. A., & Giantari, I. G. A. K. 2016. Peran Pendidikan Kewirausahaan dalam memediasi Pengaruh Norma Subyektif Terhadap Niat Berwirausaha. E-Jurnal Manajemen Unud, 5(1), 533–560.

Wipraja, P. M. A. S., & Piartini, P. S. 2019. Analisis Model Hubungan Sikap dan Norma Subyektif dengan Niat Berwirausaha Pada Mahasiswa Universitas

Wulandari, Suci. 2013. Pengaruh Efikasi Diri Terhadap Minat Berwirausaha Pada Siswa Kelas XII Di SMK Negeri Surabaya. Fakultas Ekonomi, Unesa, Kampus Ketintang Surabaya, 1(1), 1–20.




DOI: http://dx.doi.org/10.33087/ekonomis.v8i2.1708

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Ekonomis: Journal of Economics and Business Published by Lembaga Penelitian dan Pengabdian kepada Masyarakat
Adress: LPPM Universitas Batanghari, Jl.Slamet Ryadi, Broni-Jambi, Kec.Telanaipura, Kodepos: 36122, email: ekonomis.unbari@gmail.com, Phone: 0741-670700


Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.